CH Morena w Gdańsku zmienia swoje oblicze. Projekt flagowy Carrefour Polska.

Carrefour Polska - właściciel i zarządca sieci centrów handlowych, planuje przeprowadzenie rewitalizacji CH Morena w Gdańsku. Strategia biznesowa Spółki opiera się na dopasowaniu posiadanych obiektów do handlowych potrzeb lokalnej społeczności. Budowane w ten sposób centra stają się integralną częścią osiedli mieszkaniowych, a ich głównym atutem jest zrównoważony tenant mix oraz silna pozycja operatora spożywczego - hipermarketu Carrefour.

Przeprowadzone przez GFK badania rynkowe wyraźnie pokazały, że centrum handlowe Morena w Gdańsku posiada bardzo atrakcyjną lokalizację. Położone jest w bezpośrednim sąsiedztwie licznych osiedli mieszkaniowych, zarówno jedno – jak i wielorodzinnych. W najbliższej strefie budowane są również nowoczesne apartamentowce. Dodatkowo potencjał demograficzny najbliższego otoczenia Moreny jest wyjątkowo korzystny, co bezpośrednio przekłada się na wskaźnik odwiedzalności tego obiektu.

Planowana modernizacja Moreny obejmie zarówno powierzchnie wewnątrz obiektu, jego elewacje, strefę parkingową jak również jego najbliższe otoczenie. Dodatkowo centrum zostanie częściowo zrekomercjalizowane, dzięki czemu obecna pozycja Moreny zostanie dodatkowo wzmocniona. Przemianie ulegnie również część food-courtowa, która docelowo zmieni swoją lokalizację oraz zyska nową, bardziej nowoczesną i przyjazną estetykę. Na przestrzeniach wspólnych pojawią się strefy wypoczynku wyposażone w elementy małej architektury.

Na terenie CH Morena zostanie wdrożony również nowy system identyfikacji wizualnej, opracowany w oparciu o globalną strategię rebrandingową całego obiektu. Pierwszym etapem tego procesu jest projekt nowego logotypu centrum. Jego nowatorski design oraz nowa odważna kolorystyka zostanie wykorzystana również podczas projektowania nowych części wspólnych budynku.

Dodatkowym atutem dla przyszłych klientów będzie również remodeling hipermarketu Carrefour. Powierzchnia sklepu zostanie zwiększona oraz przeprojektowana pod kątem wprowadzenia nowych funkcji. Na jego terenie zostaną uruchomione m.in. mini strefy restauracyjne. Sklep zyska nową estetykę kolorystyczną, przejrzysty układ działów oraz nowy system kasowy. Wszystkie prace związane z rewitalizacją centrum będą prowadzone etapami, tak aby nie zakłócały bieżącego funkcjonowania obiektu. Dodatkowo inwestor zadba o odpowiednią komunikację skierowaną do klientów, by zapewnić im maksymalny komfort podczas robienia zakupów.

Planowane zakończenie prac związanych z rewitalizacją obiektu przewidziane jest na jesień 2015 roku. Wyłącznym agentem odpowiedzialnym za proces rekomercjalizacji CH Morena została agencja Colliers International - wiodąca firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych.

Centra handlowe Carrefour

Carrefour Polska – właściciel i zarządca sieci centrów handlowych zlokalizowanych w dużych oraz średnich miastach. Cechą wspólną posiadanych obiektów jest siła marki Carrefour, która obecna jest w Polsce od ponad 16 lat. Obecnie Carrefour Polska zarządza ponad 220 000 mkw. powierzchni handlowej zlokalizowanej w kilkudziesięciu obiektach na terenie całego kraju. Carrefour Polska prowadzi również intensywne działania rekomercjalizacyjne posiadanych obiektów w połączeniu z ich częściową lub całkowitą modernizacją.

Grupa Carrefour

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce blisko 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. W portfelu Carrefour znajduje się także 20 galerii handlowych skupionych w dużych i średnich miastach, jest także jednym z liderów na rynku przymarketowych stacji paliw. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.